کد خبر : 21339
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
-

شش هزار مسافرنوروزی در استان سمنان اقامت کردند

شش هزار مسافرنوروزی در استان سمنان اقامت کردند
ندای مردم دو استان - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با اشاره به آمادگی استان برای اسکان مسافران نوروزی گفت: ۶ هزار اقامت رسمی مسافران نوروزی از ابتدای طرح خدمات سفر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون در استان ثبت شد. ؛

به گزارش ندای مردم ، امیر کرم زاده افزود: سال گذشته ظرفیت رسمی اقامتی استان هفت هزار نفر بود اما امسال به بیش از ۱۰ هزار نفر افزایش‌یافته است و در حوزه اسکان غیررسمی نیز استان ظرفیت اقامت بیش از ۲۰ هزار نفر را دارد و با احتساب ظرفیت اسکان اضطراری ۱۸ هزاری نفری شهرداری‌ها و ستاد بحران، در این ایام آمادگی برای اسکان ۵۰ هزارنفر شب را در استان سمنان وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: برای اسکان مسافران و زائران، یکهزار و ۱۰۶ کلاس و ۱۳۲ مدرسه توسط آموزش‌وپرورش، ۱۲ زائرسرا توسط اوقاف و امور خیریه و ۲۵۵ واحد تأسیسات گردشگری اقامتی از جمله هتل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مهمان‌پذیر، خانه مسافر در ایام نوروز ۱۴۰۳ برای ارائه خدمات اقامتی در استان سمنان فعال است.

ثبت ورود ۱۶۱ هزار خودرو به استان سمنان

وی درباره آمار مسافران و زائران از ابتدای فعالیت ستاد خدمات سفر نوروز ۱۴۰۳ گفت: از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۶۱ هزار خودرو وارد استان سمنان شد و حدود ۶ هزار نفر اقامت رسمی در استان ثبت شد که ۱۷ نفر آن گردشگر خارجی بودند.

وی افزود: به منظور ارائه خدمات و راهنمایی گردشگران، مسافران و زائران ۷۴ پایگاه اطلاع‌رسانی در سطح استان توسط اداره میراث فرهنگی، هلال‌احمر، شهرداری‌ها و نیروی انتظامی در مبادی شهرها ایجادشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در استقبال از بهار ۲۷ موزه استان شامل موزه‌های مردم‌شناسی، موزه آب، موزه‌های خصوصی و موزه‌های تاریخی و طبیعی میزبان گردشگران و مسافران در استان سمنان هستند.

کرم زاده افزود: برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی آیین‌ها و سنت‌های استان سمنان، ۲۰ نوروزگاه در سراسر استان با برنامه‌های آیینی، موسیقی محلی، و نوروزخوانی، به اجرای برنامه‌های متنوع گردشگری و فرهنگی به صورت روزانه می پردازند.

فعالیت ۳۳ فروشگاه و نمایشگاه صنایع دستی

وی ضمن اشاره به ۶ برابر شدن تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی در استان سمنان در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته گفت: نوروز ۱۴۰۳ تعداد ۱۸ فروشگاه صنایع‌دستی و ۱۵ نمایشگاه صنایع‌دستی با ۲۰۰ غرفه در ورودی شهرها، درون شهرها، برخی هتل‌ها و نوروزگاه ها در ایام نوروز دایر است که ضمن معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان رونق اقتصادی را برای هنرمندان به همراه دارد.

وی افزود: وجود ۶۹ روستای هدف گردشگری و منطقه نمونه گردشگری یکی از نکات قوت گردشگری استان سمنان است که توجه گردشگران و مسافران را به خود جلب کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان در تشریح عملکرد ستاد خدمات سفر سال ۱۴۰۲ گفت: سالی که گذشت ستاد خدمات سفر استان با ۱۵ کمیته فعال بود و ۳۰ جلسه و ۳۶۰ مصوبه برای خدمت‌رسانی به زائران، مسافران و گردشگران در استان سمنان داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.