کد خبر : 19459
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
-

استان سمنان، دهکده جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است

استان سمنان، دهکده جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است
مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گفت: استان سمنان، دهکده جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.؛

به گزارش ندای مردم دو استان ، طاهره قیومی در سفر به استان سمنان گفت: در استان سمنان هر شهر و روستا با توجه به اقلیم خود میراث فرهنگی، جاذبه گردشگری و صنایع‌ دستی خاصی دارد و تنوع این جاذبه‌ها و ظرفیت‌ها آن‌قدر زیاد است که می‌توان این استان را دهکده جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نام داد.
مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: با توجه به اینکه سمنان، استانی کویری و دارای وسعت زیادی است، باید از ظرفیت گردشگری کویر این استان برای رصد ستارگان، بوم گردی، شترسواری و از ظرفیت کوهستانی برای تله کابین استفاده کرد.
قیومی گفت: با توجه به اینکه استان سمنان در مسیر عبور مسافران به مشهد مقدس واقع شده است، نیاز به تبلیغات مناسب است تا مسافران این استان را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنند.
وی همچنین در نشست افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به مناسبت هفته دولت گفت: استان سمنان با توجه به موقعیت مناسب، وسعت زیاد و تنوع طبیعی و تاریخی، دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی است، اما برای توسعه گردشگری در این استان، تبلیغات در رسانه‌ها و فضای مجازی، محیط سازی و نصب المان‌ها در ورودی شهرها و تابلوهای معرفی جاذبه در جاده‌ها و … برای معرفی پتانسیل‌های گردشگری نیاز است.
مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: با توجه به قدرت و جایگاه رسانه‌ها، باید ادارات‌کل، نگاهی رسانه‌ای برای انعکاس تلاش‌ها و اقدمات به مخاطبان داشته باشند.
وی تاکید کرد: باید تمام فعالیت‌ها و برنامه‌های انجام‌ شده ادارات‌کل با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و روابط‌ عمومی منتشر و منعکس شود تا مردم نیز بیشتر با ظرفیت‌های این استان در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آشنا شوند.
قیومی گفت: وجود بناهای تاریخی و شهرهای ملی صنایع‌دستی در استان، یک ظرفیت ویژه‌ای است که می‌تواند صنعت گردشگری این استان را به یک‌قطب گردشگری تبدیل کند اما باید توجه داشت که تنها با همکاری و تعامل مردم، دستگاه‌های اجرایی، ارتقای فرهنگ مهمان‌پذیری و … به این امر دست پیدا خواهیم کرد.
نشست افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان با حضور مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان و جمعی از مسوولان و نیز رؤسای تشکل‌های تأسیسات گردشگری استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد.
مشاور و مسئول پیگیری‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به ایناستان، از کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی، تأسیسات گردشگری شهرستان گرمسار، پروژه مجتمع سرخه، روستای تاریخی بیابانک، پروژه بازارچه صنایع‌دستی شهرستان سمنان و پروژه موزه بزرگ سمنان بازدید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.