کد خبر : 17595
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
-

عرضه محصولات و خدمات برای مهارت آموختگان سمنانی با عنوان نمایشگاههای کارآفرینی در سطح شهر سمنان

این نمایشگاه در راستاي دستيابي به اهداف كلان مديريت شهري و با هدف گسترش دانش، مهارت و ارتقاي توانمندي سرمايه هاي انساني در شهر از طريق آموزش هاي مهارتي و كارآفريني و همچنين كمك به ارتقاء شاخص هاي كيفيت زندگي از طريق آموزش هاي تخصصي و مهارتي برگزار می شود. به گزارش پایگاه خبری کارنامه

این نمایشگاه در راستاي دستيابي به اهداف كلان مديريت شهري و با هدف گسترش دانش، مهارت و ارتقاي توانمندي سرمايه هاي انساني در شهر از طريق آموزش هاي مهارتي و كارآفريني و همچنين كمك به ارتقاء شاخص هاي كيفيت زندگي از طريق آموزش هاي تخصصي و مهارتي برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان ، سید محمد ناظم رضوی در آيين انعقاد تفاهم نامه همكاري با این اداره کل گفت: امروزه آموزش هاي شهروندي امري بسيار مهم در بحث مديريت شهري است و مجموعه شهرداري سمنان بر اين باور است كه اصلاح روش ها و امور بدون امر آموزش و توانمندسازي شهروندان امكان پذير نيست.
وي با بيان اينكه توسعه آموزش هاي فني و حرفه اي در راستاي توسعه كشور و رسيدن به خودكفايي است، اظهار كرد: امروز مشكل ما رفع نيازهاي اشتغال در جامعه از طريق تربيت نيروهاي تكنيكي، فني، مهارتي و كارآفرين است.
ناظم رضوی گفت: شهرداري سمنان آمادگي كامل دارد تا در بحث آموزش هاي كارآفريني، برپایی نمایشگاه های کارآفرینی،برگزاری نمایشگاههای ویژه شهر دوستدار کودک، برگزاری دوره های گذر مهارت کوتاه مدت برای کودکان، نمایشگاه های عرضه محصولات کارآموزان و نمایشگاه های عرضه محصولات گردشگری و … با اداره کل آموزش فني و حرفه اي استان سمنان همكاري لازم را در اجرای طرحهاي مناسب داشته باشد.
وي اهداف عمده امضاي اين تفاهم نامه را گسترش دانش، مهارت و ارتقاي توانمندي سرمايه‌هاي انساني بر اساس نتايج نيازسنجي آموزشي در شهر از طريق آموزش‌هاي مهارتي، كمك به ارتقاء شاخص‌هاي كيفيت زندگي و كيفيت محيط‌ شهري به‌واسطه ايجاد و ارتقاء شايستگي ها و مهارت‌هاي شغلي و توانمندسازي و افزايش بهره‌وري در حوزه‌هاي فعاليت مديريت شهري از طريق آموزش‌هاي تخصصي و مهارتي اعلام كرد.
شهردار سمنان اظهار داشت: با توجه به آن که فضای شهر سمنان در ایام نوروز به سمت شهر دوستدار کودک حرکت می کند و برنامه های گردشگری و فرهنگی شهرداری سمنان با محور کودک می باشد خاطرنشان کرد: قطعا می توان با استفاده از پتانسیل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان دوره های گذر مهارت کوتاه مدت برای کودکان را در ایام نوروز تدوین کرد تا کودکان با مهارت هایی که در سطح خودشان است آشنا شوند تا بتوانیم شعار هر ایرانی یک مهارت را برای کودکان نیز تحقق بخشیم.

مدیرکل آموزش فني و حرفه اي استان سمنان، ارائه آموزش هاي فني و حرفه اي را بر اساس نياز سنجي كارشناسان در رشته هاي مورد نياز شهرداری سمنان اعلام نمود و اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه مابين اداره کل آموزش فني و حرفه اي و شهرداري سمنان، اعزام مربيان آموزشي ، سنجش و ارزشيابي ميزان مهارت كارآموزان و صدور گواهينامه هاي مهارت فني و حرفه اي از سوي اين اداره کل انجام خواهد شد .
وی در ادامه به موضوعات اين تفاهم نامه اشاره کرد و بيان داشت: برگزاري دوره هاي مهارتي مورد نياز شهرداري سمنان با رعايت استاندارد های بین المللی آموزشي فني و حرفه اي جهت دستيابي مهارت آموزان به مهارت هاي فني و تخصصي مورد نياز ، بررسي اثربخشي دوره هاي آموزشي، آسيب شناسي آموزش هاي مهارتي و ارائه راهكارهاي مشترك جهت ارتقاء فرهنگ مهارت آموزي و حمایت از اشتغال مهارت آموختگان از جمله برنامه های این تفاهم نامه به شمار می آید.
فاطمه منصوری با استقبال از انعقاد اين تفاهم نامه اظهار كرد: سازمان آموزش فني و حرفه‌اي ، تربيت نيروي ماهر،‌ متخصص ،كارآمد و كارآفرين را دنبال مي‌كند و براي ما بسيار ارزشمند است كه در حوزه های مختلف شهرداري سمنان نيز بر اساس نیازهای اعلام شده آموزشهای لازم را با هدف ارتقاء مهارت شاغلین هر بخش ارائه نماییم

مدیرکل آموزش فني و حرفه اي استان سمنان، از همکاری این سازمان با شهرداری سمنان در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا با همکاری آموزشگاه های آزاد زیرمجموعه این سازمان بازارچه هایی از محصولات و خدمات مهارت آموختگان را در مسیر عبور گردشگران ایجاد کنیم تا ضمن حمایت از اشتغال مهارت آموزان، بستری برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی فراهم آوریم.

منصوری از آمادگی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان جهت حمایت از طرح سمنان، شهر دوستدار کودک خبر داد و اذعان نمود: در جهت افزایش مهارت کودکان ، دوره های گذر مهارت کوتاه مدت برای کودکان را در شهر سمنان برگزار می نماییم.

در پایان این نشست تفاهم نامه همکاری مشترک بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان و شهرداری سمنان امضا شد.

خبرنگار-محمد پورتقی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.