کد خبر : 2208
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
-

وزیر فرهنگ از ۲ جلد کتاب مربوط به ایل سنگسر رونمایی کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از اولین جشنواره ملی ایل سنگسر از ۲ جلد کتاب مربوط به ایل سنگسری رونمایی کرد. مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در حاشیه این رونمایی گفت: پوشاک و دست‌بافته‌ها در ایل سنگسری و بررسی نقوش کهن  در هنر ایل سنگسری عنوان کتاب‌هایی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از اولین جشنواره ملی ایل سنگسر از ۲ جلد کتاب مربوط به ایل سنگسری رونمایی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان در حاشیه این رونمایی گفت: پوشاک و دست‌بافته‌ها در ایل سنگسری و بررسی نقوش کهن  در هنر ایل سنگسری عنوان کتاب‌هایی است که به دست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

مهدی جمال افزود: ۲ کتاب مربوط درباره هنر، صنایع دستی و نوع خاص دوخت مخصوص ایل سنگسری به قلم حسین پاکزادیان نوشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ایل سنگسر دارای ظرفیت‌های زیادی مانند تولید بیش از ۳۲ مواد لبنی از شیر، طولانی‌ترین مسیر کوچ و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی است که باید در سطح ملی و بین المللی معرفی شود و برگزاری اولین جشنواره ملی ایل سنگسر و رونمایی از ۲ جلد کتاب مربوط فرهنگ و هنر غنی ایل سنگسر گامی برای معرفی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تصریح کرد: اکنون سالنامه آریایی عشایر ایل سنگسر و گوت یا همان سیاه چادر عشایر ایل سنگسر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده که اتفاق مبارکی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان سمنان ، در سه برنامه‌ فرهنگی در شهرستان گرمسار شرکت می‌کند.

حضور در اختتامیه جشنواره تئاتر استانی سمنان که عصر پنجشنبه در شهرستان گرمسار برگزار می شود پایان بخش سفر یک روزه سید عباس صالحی به استان سمنان خواهد بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.