کد خبر : 17866
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۹:۰۳
-

چهار راس گوزن زرد ایرانی از پناهگاه حیات وحش دشت ناز میاندرود به لرستان منتقل شد

چهار راس گوزن زرد ایرانی از پناهگاه حیات وحش دشت ناز میاندرود به لرستان منتقل شد
حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد : چهار راس گوزن زرد ایرانی از پناهگاه حیات وحش دشت ناز میاندورود به مرکز فجرصفا در خرم آباد لرستان، در راستای حفظ و تکثیر این گونه در خطر انقراض زنده گیری و منتقل شد.؛

به گزارش ندای مردم دو استان از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، در ادامه اصلاح و تعدیل جمعیت گوزن زرد در پناهگاه حیات وحش دشت ناز هشت راس گوزن زرد برای ادامه حیات و نگهداری به مرکز فجر صفا در خرم آباد لرستان در نظر گرفته شده است که در مرحله نخست چهار راس منتقل شد.

بنابراین گزارش، در راستای ساماندهی وضعیت این گونه جانوری، چهار راس گوزن زرد ایرانی هفته آینده از پناهگاه حیات وحش دشت ناز زنده گیری و به مرکز نگهداری در استان لرستان انتقال داده می شود.

این دومین عملیات زنده گیری و انتقال در سالجاری برای اصلاح و متناسب سازی جمعیت گوزن زرد است که در پناهگاه حیات وحش دشت ناز انجام و طی آن ۶ راس در آبان ماه سالجاری به ارومیه منتقل شد.

ظرفیت زیستی این پناهگاه برای تکثیر و پرورش گوزن زرد حدود ۳۵ تا ۴۵ راس است که در حال حاضر ۶۲ راس گوزن زرد ایرانی در این پناهگاه زیست می کنند.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز میاندورود به عنوان اولین مرکز تکثیر در اسارت شناخته شده “گوزن زرد ایرانی” گونه ای درخطر انقراض است که نزدیک به ۶ دهه در این پناهگاه زیست می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.