کد خبر : 21187
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
-

استقرار ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک در مناطق محروم

استقرار ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک در مناطق محروم
ندای مردم -وزیر بهداشت گفت: ۱۰ هزار پزشک و دندانپزشک در مراکز بهداشتی متمرکز شده و ۵۰۰ دستگاه خودرو سنگین در مناطق محروم توزیع و چهار هزار و ۳۰۰ بهورز استخدام شدند.؛

به گزارش ندای مردم ، بهرام عین اللهی روز سه شنبه در افتتاحیه همایش بین المللی سلامت خانواده که در سالن اجلاس سران برگزار شد، افزود: در این ۴۵ سال با زحمات مدیران کشور در شاخص های سلامت پیشرفت زیادی کردیم و مهمترین مسئله ادغام بهداشت، آموزش و درمان بود که دستاوردی بزرگ محسوب می شود و این ادغام باعث جهش علمی ما شد.پ

وی ادامه داد: امروزه ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، هزار بیمارستان، ۱۸ هزار خانه بهداشت، ۲۲ هزار استاد داریم و نیروی انسانی از لحاظ کمی و کیفی تربیت شدند.

وزیر بهداشت افزود: شبکه های بهداشتی ما در کل کشور گسترده است و تربیت بهورز که به عنوان سربازان حوزه سلامت تحول زیادی را در شبکه بهداشتی و درمانی ایجاد کرد اکنون پنج و هزار پایگاه بهداشتی در مرزها مستقر است.

عین اللهی تصریح کرد: افزایش امید به زندگی از ۵۶ به ۷۶ سال، انجام واکسیناسیون عمومی از ۳۰ درصد به بیش از ۹۰ درصد، افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی، کاهش مرگ و میر از ۳۲ در هزار تولد زنده به هشت در هزار تولد زنده، مرگ مادران باردار به ۲۳ در ۱۰۰ هزار تولد زنده از جمله دستاوردهای ایران بعد از انقلاب است.

وزیر بهداشت، خانواده را محور اصلی جامعه دانست و افزود: امروزه فرهنگ غربی در متلاشی شدن ارکان خانواده گام برداشتن که ما برای جلوگیری از این کار اقدامات گسترده ای انجام دادیم.

وزیر بهداشت با اشاره پویش ملی سلامت گفت: ۷۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال نزدیک به ۴۶ میلیون نفر در پویش ملی سلامت شرکت کردند و ۱۰ میلیون نفر مشکوک به فشارخون بالا بودند و بزودی پویش های بعدی مانند سلامت کودکان و غیره را راه اندازی می کنیم.

عین اللهی تاکید کرد: سلامت را از درمان محور به پیشگیری محور تبدیل خواهیم کرد تا آینده خوبی را برای جامعه ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت به نسخه الکترونیک اشاره کرد و گفت: امروزه بالای ۹۰ درصد نسخه ها بصورت الکترونیکی انجام می شود و سعی داریم هر ایرانی با کد ملی یک پرونده سلامت داشته باشد و درون خانواده بیماریابی انجام شود.

وی با اشاره اهمیت توجه به سبک زندگی سالم جامعه، اظهار داشت: باید این سبک درون خانواده فرهنگ سازی شود و شعار ما آن است که هر خانواده ایرانی باید یک مراقبت سلامت داشته باشد.

وی با بیان اینکه خودمراقبتی حایز اهمیت است، گفت: خودمراقبتی باید به عنوان یک محور اصلی مورد توجه قرار گیرد و افراد به سلامت جسم خود اهمیت دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.