کد خبر : 2815
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
-

142حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‌های زنجان و سلطانیه مسدود شد

مدیر امور منابع آب زنجان گفت: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 142 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‌های زنجان و سلطانیه مسدود و حدود 3 میلیون متر مکعب در استفاده از منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است. به‌گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،”محمود سرمستی” افزود: از این

مدیر امور منابع آب زنجان گفت: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، از ابتدای سالجاری تاکنون تعداد 142 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‌های زنجان و سلطانیه مسدود و حدود 3 میلیون متر مکعب در استفاده از منابع آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

به‌گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا،”محمود سرمستی” افزود: از این تعداد، 54 حلقه چاه غیرمجاز پس از پیگیری این امور با تعامل و هزینه خود متقاضیان در مراحل اولیه حفاری و یا از چاه‌هایی جابه‌جا شده قدیمی مسدود شده است.
وی اظهار کرد: طی این مدت نسبت به اصلاح منصوبات و اصلاح عمق 39 حلقه چاه در شهرستان‌های زنجان و سلطانیه اقدام شده که موجب ذخیره حدود 1.5 میلیون متر مکعبی منابع آب زیرزمینی شده است.
سرمستی افزود: در همین راستا تعداد 81 حلقه چاه در شهرستان زنجان، 19 حلقه چاه در شهرستان سلطانیه و جمعا به تعداد 100 حلقه چاه به کنتور هوشمند آب مجهز شده‌اند که این امر موجب ذخیره و صرفه‌جویی قابل توجهی در سفره آب زیرزمینی  نسبت به گذشته خواهد شد.
مدیر امور منابع آب شهرستان زنجان، هدف از اجرای این طرح را حفاظت از آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از برداشت بی‌رویه منابع آبی موجود عنوان کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.