کد خبر : 7701
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۹:۳۴
-

اساسنامه خانه مطبوعات استان سمنان باید اصلاح شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر ضرورت اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات این استان گفت: اساسنامه جدید خانه مطبوعات به گونه ای باید باشد که چتر بیشتری از خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی را تحت پوشش قرار دهد. به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،فرشید فلاح در نشستی با اعضای جدید هیات مدیره

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید بر ضرورت اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات این استان گفت: اساسنامه جدید خانه مطبوعات به گونه ای باید باشد که چتر بیشتری از خبرنگاران و فعالان مطبوعاتی را تحت پوشش قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،فرشید فلاح در نشستی با اعضای جدید هیات مدیره خانه مطبوعات استان سمنان این امر را به عنوان مهمترین خواسته خود از هیات مدیره بیان کرد و گفت: اساسنامه فعلی دارای ضعف هایی است که باید با کمک هم آن را اصلاح کنیم.

وی با بیان برخی از ضعف های اساسنامه فعلی خانه مطبوعات افزود: در اساسنامه جدید خانه مطبوعات باید سهم خبرنگاران افزایش یابد.

فلاح با اشاره به تجربه های موجود و نیز ورود نیروهای تازه نفس به هیات مدیره خانه مطبوعات استان تصریح کرد: این بهترین فرصت برای تحقق این امر است تا به این طریق چتر خانه مطبوعات را در استان گسترده تر نماییم.

وی با اشاره به عضویت ۹۰ نفر در خانه مطبوعات گفت: وجود این تعداد عضو نشانگر ضعف در اساسنامه است در حالیکه شمار خبرنگاران در این استان بسیار بیشتر از این تعداد است و باید شرایط به گونه ای شود که همه خبرنگاران و فعالان رسانه ای امکان حضور و عضویت در خانه مطبوعات را پیدا کنند و این امر نیازمند اصلاح اساسنامه خانه مطبوعات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان خواسته هایی از هیات مدیره جدید خانه مطبوعات گفت: توجه به ایجاد و تامین امکانات رفاهی برای خبرنگاران، توسعه فعالیت های آموزشی ، تلاش برای ساخت و تکمیل ساختمان خانه مطبوعات از جمله این خواسته ها است.

فلاح با بیان اینکه مباحث آموزشی خبرنگاران باید از طریق فضای مجازی توسعه یابد اظهار داشت: آموزش برای جامعه خبری حیاتی و مهم است و این آموزش ها باید از طریق فضای مجازی طراحی و اجرا شود.

وی گفت: با همفکری و برنامه ریزی می توان سمنان را به عنوان مرکزی برای ارائه آموزش های خبرنگاری در بستر فضای مجازی تبدیل کرد و در استا ن سمنتن این ظرفیت با توجه نیروهای مستعد و فعال وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ضرورت  ساماندهی خبرنگاران را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: ساماندهی خبرنگاران در گذشته از طریق کارگروه و کمیته ای برنامه ریزی و اقدام شده و باید با تکیه و استفاده از زحمات گذشته این ساماندهی در چارچوب خانه مطبوعات و با استفاده از اقدامات کمیته قبلی برنامه ریزی و ادامه یابد.

فلاح در سخنانش همچنین با تاکید بر جایگاه خانه مطبوعات خاطرنشان کرد: خانه مطبوعات می تواند جایگاه همدلی و همکاری اصحاب رسانه و همانند چتری بر سر همه فعالان رسانه ای و نیز مکانی برای طرح و رسیدگی به مسایل و مشکلات آنان باشد.

وی بر همکاری و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با خانه مطبوعات تاکید کرد و گفت: سمنان پایه گذار خانه مطبوعات بوده و این اداره کل دست همکاری و همیاری به سمت شما دراز می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به شرایط اعتباری کشور در سالجاری تصریح کرد: گذر از این شرایط نیازمند همراهی و همدلی است و خانه مطبوعات نیز باید تلاش کند تا از ظرفیت سایر دستگاههای اجرایی نیز بهره مند شود.

در این نشست ابوالفضل صادقی نژاد معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز حضور داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.