کد خبر : 18775
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
-

آثار رسیده به پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی کبوتر حرم در سمنان به 578 اثر رسید

آثار رسیده به پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی کبوتر حرم در سمنان به 578 اثر رسید
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از افزایش آثار رسیده به پانزدهمین جشنواره ملی داستان رضوی کبوتر حرم در سمنان خبر داد و گفت: با اشتقبال داستان نویسان 578 اثر به این دوره از جشنواره رسیده است.؛

به گزارش ندای مردم ،فرشید فلاح در نشست خبری به خبرنگاران گفت:  سال گذشته این جشنواره که در استان دیگری برگزار شد 280 اثر داستانی به دبیرخانه آن رسیده بود.

وی با بیان اینکه اختتامیه پانزدهمین جشنواره داستان رضوی کبوتر حرم شنبه آینده (سی ام اردیبهشت) در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار خواهد شد اظهار داشت: این جشنواره امسال در دو بخش داستان کوتاه و طرح رمان برگزار شده است و آثار رسیده شامل 488 داستان کوتاه، 78 طرح رمان و 12 اثر متفرقه است.

رییس جشنواره ملی داستان رضوی کبوتر حرم، داستان نویسی را زیربنای تولیدات فرهنگی و هنری دانست و افزود: داستان نویسی در میان انواع فعالیت های فرهنگی هنزی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

فلاح به ترکیب شرکت کنندگان در این جشنواره نیز اشاره کرد و گفت: 236 نفر از ارسال کنندگان آثار را مردان و بقیه از بانوان هستند و در مجموع 383 نفر از سراسر کشور به این جشنواره اثر فرستاده اند.

وی استان تهران را با 51 نفر شرکت کننده و 72 اثر دارای بیشترین شرکت کننده معرفی کرد و افزود: خراسان رضوی با 38 نفر و  73 اثر و سمنان با 31 نفر شرکت کننده و 37 اثر در رده های دوم و سوم استانهای کشور قراردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در آیین اختتامیه برترین های این جشنواره معرفی و تجلیل می شوند ادامه داد: به ۸ اثر برگزیده در زمینه داستان کوتاه و ۱۰ اثر در بخش طرح رمان جوایزی اهدا خواهد شد و ۱۰ نفر از شرکت‌کنندگان استان سمنان نیز در اختتامیه این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رییس جشنواره ملی داستان رضوی کبوتر حرم مجموع جوائز اهدایی به برترین های این دوره از جشنواره را بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال بیان کرد و یادآور شد: در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره این جشنواره همچنین از “اسماعیل حاج علیان” نویسنده استان سمنان که با رمانی با موضوع “اسمال طلا” تولید و ارائه کرده است تجلیل خواهد شد.

سقاخانه اسمال طلا یا اسماعیل طلا در صحن انقلاب یا عتیق حرم امام رضا (ع) رو به روی پنجره فولاد واقع شده است.

زائران قدیمی حرم رضوی احتمالا کاسه‌های برنجی که به رنگ طلا زیر شیر آب سقاخانه آویزان بوده، را به یاد دارند.

این سقاخانه تاریخچه‌ طولانی دارد و یکی از قدیمی‌ترین سقاخانه‌های ایران محسوب می‌ شود.

خبرنگار – محمد پورتقی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.