کد خبر : 18809
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۱
-

میزبانی جشنواره ملی داستان رضوی در سمنان، نشان از ذوق و علاقه به آستان قدس رضوی است

میزبانی جشنواره ملی داستان رضوی در سمنان، نشان از ذوق و علاقه به آستان قدس رضوی است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: استان سمنان در شاخه‌های مختلف فرهنگ و هنر نام‌آور است و میزبانی جشنواره ملی داستان کوتاه رضوی در سمنان نشان از ذوق و علاقه به آستان قدس رضوی است؛

به گزارش  ندای مردم ،محمدحسین صفار هرندی روز شنبه در آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره ملی داستان ضوی (کبوتر حرم در سمنان افزود: وجود خورشید امامت و ولایت امام رضا (ع) در ایران و امامزادگان، ارزش‌های مبنایی هستند که هنرمندان برای تقویت این بنیه باید بیش از پیش کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: نگاه هنرمندانه و فقیهانه به موضوعات لازمه تولید آثار هنری فاخر است و انتظار می‌رود هنرمندان با تمرکز بر سوژه‌ها و تولید اثر فاخر، در ترویج فرهنگ رضوی و فرهنگ ایرانی اسلامی نقش‌آفرین باشند.

صفارهرندی گفت: داستان‌گویی شاید درازایی به عمر بشر داشته باشد و امروز این دیدگاه وجود دارد که داستان‌ نویسی و روایت داستان‌گونه بر تاثیرگذاری کلام می‌افزاید.

وی با اشاره به اینکه شعر قرابت نزدیکی با قصه دارد، تصریح کرد: از جمله رموز ماندگاری آثار سعدی، حافظ و مولانا، داشتن دست‌مایه قصه‌گونه در آثارشان است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: قصه‌گویی در قرآن کریم نیز مورد توجه است و هنر قرآن این است که مخاطب را وارد فضای قصه می‌کند و پند می‌دهد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب هنرشناس هستند، به فرموده رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: هیچ شاخه هنر بدون تکیه بر ادبیات داستانی به جایی نمی‌رسد.

صفارهرندی اظهار داشت: تئاتر و سینما مبتنی بر داستان است و دیگر شاخه‌های هنر نیز با داستان ارتباط دارد.

وی خاطرنشان کرد: با تقرب جستن به ائمه اطهار (ع) وجودمان را صیقل می‌دهیم و بزرگ می‌کنیم و تولید اثر در معرفی سیره ائمه اطهار(ع) و سیره رضوی و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی مخاطبان زیادی را جذب می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فیلم‌هایی که در زمینه دینی ساخته شد، بیان کرد: فیلم‌هایی که در زمینه سیره ائمه اطهار (ع) و پیامبران ساخته می‌شود مخاطبان زیادی در داخل و خارج از کشور دارد.

آیین اختتامیه این جشنواره که در تالار تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، سعیدی زاده مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، استاندار سمنان و جمعی از مسوولان استانی به همراه نویسندگان و اهالی قلم حضور داشتند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.