کد خبر : 9269
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
-

انتشار فصل نامه فرهنگی پژوهشی ” فرهنگ قومس” پس از سه سال توقف در استان سمنان

انتشار فصل نامه فرهنگی پژوهشی ” فرهنگ قومس” پس از سه سال توقف در استان سمنان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از چاپ و انتشار مجدد فصل نامه فرهنگی پژوهشی “فرهنگ قومس” خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ، فرشید فلاح گفت: این فصل نامه به مدت سه سال بود که از گرونه چاپ و انتشار خارج شده بود که با تلاش همکاران معاونت فرهنگی این اداره کل به گردونه چاپ و انتشار بازگشت.

وی با بیان اینکه این فصل نامه به مباحث مربوط به فرهنگ عامه و فولکلور استان سمنان با پیشینه تمدنی هزاران ساله می پردازد با انتشار مجدد به جمع نشریات استان سمنان افزوده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با انتصاب علیرضا شاه حسینی از نویسندگان، پژوهشگران و ناشران این استان را به سمت سردبیری این فصل نامه منصوب کرده و زمینه را برای باز انتشار این فصل نامه فرهنگی فراهم ساخته بود.

فصل نامه فرهنگ قومی در دوره جدید و شماره ۶۲ و ۶۳ خود حاوی مطالب متنوعی از جمله سال شمار زندگی پروفسور کردوانی، مختاباد “اوج مشارکت سنتی” در روز وادوش، توصیف گویش دامغان، کردهای استان سمنان، تاریخچه نظام آموزشی در روستاهای پرورو تاریخچه راه آهن سمنان است.

جلد این نشریه اختصاص به تصاویری از پروفسور کردوانی و نیز ایستگاه راه اهن سمنان، مجموعه تاریخی بسطام (نقاشی)، کردهای پل ابریشم میامی، پوشش سنتی زنان سطوه، دانش آموزان روستای پرور در سال ۱۳۵۰ و مختاربادهای پشت بسطام در روز وادوش، مزین است.

فصل نامه فرهنگ قومس به عنوان نشریه ای فرهنگی پژوهشی قبل از توقف انتشار، ۶۱ شماره زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و دبیرخانه شورای پژوهشی این اداره کل چاپ و منتشر شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.